חוק הגיוס • אלו סעיפי דוח המנכ"לים שהחרדים מתנגדים אליהם

לאתר 'קול חי' נודע כי בין הסעיפים אשר עליהם צפויים חברי הכנסת להתנגד בתוקף: הגברת הפיקוח והאכיפה ל-3 פעמים בשנה ושימוש במאגרי מידע מקסימליים כפי שנכתב בדוח המנכ"לים. והתנגדות להקמת מנהלת חרדים בצה"ל.
איתי גדסי 2 Comment on חוק הגיוס • אלו סעיפי דוח המנכ"לים שהחרדים מתנגדים אליהם

שוב זה קורה: הנציגים החרדיים נפגשו עם היועמ"ש של משרד הביטחון • אתר 'קול חי' חושף את סעיפי טיוטת דוח המנ"כלים אשר אליהם יתנגדו חברי הכנסת החרדים בצורה נחרצת • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילום: Flash 90.
לאתר 'קול חי' נודע כי בין הסעיפים אשר עליהם צפויים חברי הכנסת להתנגד בתוקף: הגברת הפיקוח והאכיפה ל-3 פעמים בשנה ושימוש במאגרי מידע מקסימליים כפי שנכתב בדוח המנכ"לים. והתנגדות להקמת מנהלת חרדים בצה"ל.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר פגישתם בשבוע שעבר עם ראש אכ"א חגי טופולנסקי בנוגע לחוק הגיוס, סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נפגשים בשעה זו עם היועמ"ש של משרד הביטחון וצוות משרדו, לתיקוני חוק הגיוס וטיוטת דוח המנכ"לים שהוגשה, אשר אמורה לעבור את אישור הממשלה.

לאתר 'קול חי' נודע כי בין הסעיפים אשר עליהם צפויים חברי הכנסת להתנגד בתוקף: הגברת הפיקוח והאכיפה ל-3 פעמים בשנה ושימוש במאגרי מידע מקסימליים כפי שנכתב בדוח המנכ"לים. והתנגדות להקמת מנהלת חרדים בצה"ל.

כמו"כ, חברי הכנסת הודיעו כי יתנגדו נחרצות לסעיף "הקמת מערך קשר לקהילה החרדית", כאשר בטיוטת דוח המנכ"לים נכתב כי מערך הרכזים יופעל תוך יצירת קשר עם הישיבה ועם בני נוער, ובעצם נותן דריסת רגל בתוככי עולם התורה לאותם מגייסים. כשכמובן החרדים יתנגדו נחרצות גם למעודדי הגיוס הפועלים בישיבות ובציבור החרדי, כאשר לראשונה מודה משרד הביטחון על פעילותם של מעודדי הגיוס בציבור החרדי (עמ' 51 בדוח המנכ"לים).

שני סעיפים נוספים אשר צפויים לעורר את חברי הכנסת לפעולה, "הליך ההכרה בישיבות יתנהל באופן שיעגנו תבחינים משמעותיים לקיומו של מוסד לימוד יציב ומקצועי", כך שבעצם אם החליטו מבקרי האגף הביטחוני-חברתי של משרד הביטחון שהישיבה לא מקצועית לטעמם, יוכלו לשלול לה את ההכרה לאלתר. וכן סוגיית חידוש ההכרה כל 2-5 שנים, דבר אשר צפוי להערים קושי בלתי סביר על הישיבות.

כזכור, ח"כ גפני אמר ל'יתד נאמן' כי "הדו"ח לא הגיע לישיבת הממשלה והוא אף לא יגיע במתכונת זו. אנו דוחים אותו מכל וכל והוא אינו משקף כלל את עמדת הממשלה והקואליציה הנוכחית".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ומה עם מוסדות החינוך החרדים???
    הנזקים האדירים של מוסדות החינוך החרדים
    הם כנראה קרבנות ה”שלום” עם בנט

    כמו שהפלסטינים נהגו עמנו בזמן אוסלו
    הפוליטיקאים דוברי שלום בפיהם ובשטח יש קרבנות שלום

    כך באותה טכניקה, בנט ("שקרן נוכל רמאי") מגיע לסיורים מחוייכים “ומדבר מהלב” מעל בימת הכנסת
    ובשטח משלח את כלבי הציד שיש לו לרוב במסדרונות משרד החינוך
    הנושכים ונושכים ללא הרף
    לאחרונה נוספה דמות חדשה לרודפי החרדים מבין פקידי משרד החינוך
    אחרי שכבר למדנו להכיר את חגי כ”ץ(מהאיתנות הפיננסית וכו’) ואת גור רוזנבלט(זה שתוקעת את הרשיונות של מוסדות חרדים),וכמובן המנכלי”ת
    עכשיו כולם לומדים להכיר דמות נשכנית לא פחות – גברת ורדה בורובסקי
    המקזזת עשרות ומאות אלפי ש”ח ממוסדות חינוך חרדיים את מה ששלמו כבר המוסדות לעובדי הוראה עבור מענקי שעות
    בלי הסברים לכל מוסד למה וכמה? בלי התראה מראש! פשוט סתם, אין נהלים, אין סדר ומנהל תקין, אין שקיפות (כל המילים היפות האלו מופנות אך ורק לצורך שימוש נגד המוסדות החרדים)
    וזה כבר אחרי תקדים שערורייתי בהיקף של כשרות מליוני שקלים שחסמה בעבר אישורי מענקי שעות לעובדי הוראה חרדים בגלל סיבות של פרוצדורה הנתפסות לזוטי דברים שאיש אינו יכול לאחוז ראש ולהגיע אליהם, ובפרט מוסדות שמטורטרים השכם והערב עם נוהלי רישוי/תקצוב( עכשיו במשרד החינוך עובדים בעניין על מאות מוסדות חרדים, מעניין מה יהיו התוצאות למוסדות שלא מתוקצבים כפי הנהלים וכפי הסיכומים) /איתנות פיננסית/כלכלה/רשם עמותות/משרד האוצר/משרד הבריאות/מפקחות/שימועים/נספח ג’/ד/ה/וכו’ /
    כל זה בלי תקציב מינימאלי! ובזמן שליצמן טס לטיול בצרפת (שינחת כבר,שירד מהאולימפוס!) ופרוש ממלא פיו מים בעניין (בשביל מה הוא חתר לסגנות שר החינוך?)
    מוסדות החינוך ועובדי ההוראה רושמים בפניהם ואוספים את כל החומר המצטבר
    ויבואו חשבון ויחשפו לעין כל את אוזלת היד של נציגנו המסורים
    ללא ספק שזה עוד יותרגם בקלפי אם לא תהיה כאן התעשתות
    אין יותר סבלנות לדיבורים!

    1. מה לעשות הפקידות חילונית הבחירות לא משנות את זה יש לבטוח בהשם בשמים ופחות בתקצבי משרד החינוך